CLICK ON PHOTO FOR ENGLISH TRANSLATION
1967 BUICK WILDCAT CONVERTIBLE

Fra Drøm til virkelighed.

Det er ikke hver dag en drøm bliver til virkelighed, men det skete for mig. Jeg blev bidt af en "WILDCAT" så den blev en uundværlig tanke. En drømmebil jeg ikke kunne være foruden.

Igennem længere tid havde jeg studeret Amerikanske biler, der er noget sær-ligt med deres egenskaber. Jeg havde mange valgmuligheder, men faldt tilbage til "Buick" bilerne hver gang, fordi de virker klassiske og tilpas sporty. Flot i designet, med højt udstyrs niveau.

Mit valg blev en stor "Buick Wildcat ?67", så der ikke skulle mangle noget. Mit valg var truffet, men hvad så??. Hvem skulle finde den bil, og den skulle jo også financieres. Så gik tiden, ikke dage, men år.

I 1999 så det anderledes bedre ud. Pengene var nu ikke den store forhin-dring af min nyerhvervelse, nu manglede jeg kun en bilimportør fra USA. Valget, efter nogen undersøgelse skulle være et firma, der kunne klare en svær opgrave, eftersom min drømmebil ikke står på ethvervt gadehjørne. Mit firma valg blev "Dream Machines" fra Varde, fordi importøren er amerikaner, med gode forudsætninger til at arbejde i USA.

Den 9. Oktober ?99 tog jeg kontakt til "Dream Machines" og fik mit ønske forklaret. En "Buick Wildcat" ?67, 2 dørs hardtop eller cabriolet, for at prøve om jeg kunne få ham til at svede! ?Ak nej, dagen efter tog han kontakt til mig, hvor han spurgte til om en cabriolet er godt nok, eller hvad, for så havde han en på hånden. Tak skæbne, det var det bedste. Den måtte jeg have, ingen tvivl, for den fremstår som komplet, og meget regulær. Et godt "project", hvorefter vi hurtigt fik en købekontrakt udfærdiget, fordi han ellers i forvejen var på vej til USA, og nu kunne få min bil med i den næste sending. Alleti-ders??ventetid har der været nok af.

Bilen stod i Kentucky og skulle til Californien. En strækning der svarer til ¾ af USA?s bredde. En lang tur for en gammel bil, der ellers har stået generelt stille. Få og små fejl kom der. Så en prøvekørt bil ville jeg også få.

Den blev sendt fra Californien til Århus. Ville den nu tage skade af det??.. Nej, den var bundet og naglet fast.

Nu kom den store dag. Bilen var ankommet til Århus. Dagen efter, den 10. december ?99, kunne vi pakke bilerne ud. Indtil da, havde jeg kun billeder og sælgerens udsagn om bilen. Nu var jeg spændt på, hvad der rullede ud af containeren. Der var nok at se til. Bilen var ikke alene i containeren, men til syne kom den. En rigtig drømmebil, for mig. Der var kun et at gøre, ud af containeren til den første prøvetur på havnen. Den startede fint, da "safterne" var løbet til. Hvorefter "Wildcaten" selv fandt ud af "buret". Der var den, "fars drømmebil".

Efter en prøvekørsel og gennemsyn af bilen, for at se om den var som forventet, kunne den godkendes i forhold til salgskontrakten, hvor bilen i det store hele stemte overens med denne. Derefter blev handlen afsluttet på År-hus havn, ved hjælp af telefonisk kontakt til vores egne banker. Derefter imel-lem bankerne selv. Iøvrigt var det en nem og sikker overførsel af pengene til sælgeren.

Så den dag i dag er jeg en lykkelig ejer af en "Buick Wildcat custom cabriolet" årgang 1967. Der er bygget 2.913 eksemplarer, som også gør den sjælden i USA, med dem der er tilbage.

Som sagt har det været spændende at importere min bil igennem "Dream Machines", så jeg kan anbefale det til andre, som leger med samme tanke. For man får noget for de penge, man investerer ved køb af bil hos "Dream Machines". Det gjorde jeg, fordi sælgeren lagde et stort arbejde i at realisere min drøm.

Til dem der ønsker, at gøre som jeg, er velkommen til at ringe.
Tlf. 86 47 65 19 for at høre mere om min oplevelse, som kunde hos "Dream Machines".



Lars Lingren Pedersen
tlf. 86 47 65 19

Back